Mandy: Broodje aap, met of zonder Mosterd?

3 Aug

Mandy-AD 

Update 10.00 uur:

In het Algemeen Dagblad zegt Delano P., de ex-vriend van Many Pijnenburg, dat er niets van haar verhaal klopt. Volgens Mandy zelf, haar familie, politie en hulpverleners is ze in handen gedreven van criminelen die haar in de prostitutie lieten werken en dwongen om met drugs naar het Dominicaanse Republiek te reizen.

Daar zijn altijd wel twijfels bij geweest. Zie ook hier de reactie die ik binnenkreeg van iemand die de broers P. wat beter kende. De advocaat van Delano noemt het 'een groot broodje-aap-verhaal'. Het loverboy-verhaal zou onzin zijn, Delano is daarvan ook vrijgesproken, hij is alleen veroordeeld voor betrokkenheid bij de drugssmokkel.

Onze reageerster vraagt zich af of er nog een boek komt over de avonturen van Mandy. Zal vast wel, Maar ik denk niet dat ze mij daarvoor vragen. Ik heb wel een idee wie er wxc3xa9l in aanmerking komen…

Aan de andere kant: laat dat loverboy-gedeelte niet helemaal waar zijn, en Mandy zal zelf ook de nodige schuld hebben, maar: een meisje van 19 dat zich in zo'n avontuur stort, daar is wel meer aan de hand, dat lijkt niet iets dat iemand op eigen houtje doet.

 

Advertisements

28 Responses to “Mandy: Broodje aap, met of zonder Mosterd?”

  1. Louis August 3, 2011 at 10:24 am #

    22 kilo? Dat is een enorme waarde.En dat in een koffer? Daar zijn geen speurhonden voor nodig.Kan je net zo goed op je koffer plakken “Pak me”22 kilo dat is een brrodje aap in een koffer. Dat is voor een kleine organisatie als het loverboys zijn een veel te grote straatwaarde om te verhandelen.

  2. Tessa August 3, 2011 at 10:40 am #

    Een boek over de zaak Mandy bestaat al. Kan niks zeggen over de inhoud aangezien ik deze niet heb gelezen, maar:

    De zaak Mandy P. geschreven door Rik Goverde uitgegeven in 2009.

  3. Lotte August 3, 2011 at 10:43 am #

    Dat er iets mis is wanneer een meisje van die leeftijd bij zoiets betrokken raakt staat buiten kijf. Dat Mandy Pijnenburg voor de rest van haar leven een stigma heeft en vreselijkere jaren achter de rug heeft dan ik ooit iemand toe zal wensen is ook een feit.

    Maar, in acht genomen dat het (naar wat ik uit de media begreep)om een meisje gaat met een niet al te hoge intelligentie, wat thuis enigszins gebrouilleerd en opstandig was en wat in hoge mate naxc3xafef en impulsief gedrag vertoonde: is er dan dwang nodig of zou het aanbod om een hoop geld te verdienen dan al voldoende zijn?

    Dat zal wel een welles-nietes-spel blijven tussen de vermeende loverboys en de familie Pijnenburg.

    Hopelijk zijn de ouders van het meisje verstandig genoeg om Mandy enigszins tegen de media te beschermen, zodat die strijd in elk geval niet in elke talkshow die uitgezonden wordt uitgevochten hoeft te worden.

  4. Annet August 3, 2011 at 11:07 am #

    @ Lotte

    Dat ben ik helemaal met je eens. Toch vrees ik het ergste….de eerste persconferentie zit er al op en ze leek mij niet echt mediaschuw, maar we zullen zien hoe zich dat ontwikkelt.

    Mandy is ondertussen een volwassen vrouw geworden en ze heeft in ieder geval een flinke leerschool gehad.

    Het is wat Hendrik Jan al zegt…op die leeftijd in zo’n avontuur, daar is meer aan de hand, dat kun je niet afdoen als helemaal een ‘broodje aap verhaal’ lijkt me.

  5. Hanna August 3, 2011 at 11:27 am #

    H.J.

    Het is opvallend dat jij keer op keer slachtoffers van loverboy’s praktijken in twijfel brengt. Dat is kwalijk omdat slachtoffers om die reden niet (tijdig) naar de politie stappen. Ik me goed voorstellen dat zij uit schaamte en schuldgevoel geen aangifte doen totdat het te laat is.

    Het is een bekend verhaal, uiteindelijk zal een slachtoffer de loverboy terug moeten betalen (“schuld”): Ik heb veel voor jou gedaan ( de overdreven beleefde Delano) en nu moet jij wat terug doen voor mij.

    Delano is vrijgesproken en daarom denkt hij samen met zijn advocaat Mandy Pijnenburg te kunnen gaan beschuldigen van laster. Zal niet gaan lukken. Vrijspraak wil nog niet zeggen dat hij onschuldig is.
    Kenmerkend is dat Delano zich overdreven beleefd gedraagt maar zijn 2e gezicht is dat hij zich schulig maakt aan mensenhandel.
    Zodat hij lui achterover kan leunen en beinvloedbare vrouwen ronselt en voor hem laat werken. Wellicht is Mandy gevoelig geweest voor aandacht, uiterlijkheden en luxe. Maar niemand wil slachtoffer worden van verkrachting, mishandeling en bedreiging.
    Deze slachtoffers moeten onder dwang en bereigingen inkomsten verwerven dmv van prostitutie en drugshandel.
    Loverboys herken je direct: (donker) getint, dagelijks rond rijdend in een splinternieuwe opvallende cabrio en lonken naar potentiele slachtoffers.

  6. Alex August 3, 2011 at 12:01 pm #

    HJK het zou jammer zijn als ze jou niet zouden vragen het werkelijke verhaal op te pennen. Van tweekanten graag! Het blijven heel gevaarlijke meisjes met een enorme grote fantasie.

    Natuurlijk als ik de moeder hoor zeggen; ” ik wist wel dat ze in de prostitutie werkte maar ik dacht niet vrijwillig “. Toen was het meisje dus nog niet met drugshandel bezig.

    Als vrienden van mijn ‘ zoon of dochter ‘, midden in de nacht heibel gaan schoppen voor mijn deur, dan kun je er gif op innemen dat ik de politie bel.

    Mandy moest naar een internaat’, hoor ik moeder zeggen. Maar Mandy liep weg van het Belgische internaat. Mandy wilde niet. Had haar eigen wil. Op haar leeftijd had Mandy bij mij niets te willen. Mandy moest naar school. All had ik haar desnoods elke morgen aan haar haren naar school moeten slepen, ze zou wel zijn gegaan. En dat zeg ik niet zomaar. Wij hebben thuis vijfentwintigjaren vroegtijdige schoolverlaters opgenomen begeleid en die hebben allemaal, nadruk allemaal hun schoolopleiding opgepakt en afgemaakt. Spijbelen nog geen minuut. Belletje van de concixc3xabrge en de rapen waren gaar dat deden ze eenkeer dan bleven ze twee weekenden thuis op hun kamer, kan vertellen dat het hielp. Wat hebben kinderen van twaalf tot achttien te willen.

    Laksheid, slecht ouderschap, kost de samenleving klauwen met poen. Ouders doof en blind zijn voor signalen. Verdomme we hebben politie met erg veel kennis en ervaring. Voorkomen is beter dan genezen. Een goed ouder gaat op eerste signalen naar de politie wijkagent of andere passende hulpverlening.

    Moeder riep op televisie min of meer wanhopig; ” ik heb zo vaak nagedacht wat ik fout heb gedaan” . Nu binnen een tel zou ik dat heel helder hebben kunnen verwoorden” , namelijk alles.

    Dat ” lover boy ” verhaal okxc3xa9, ken de verdachten niet, ” maar die is vrijgesproken, dus mag ik er van-uit-gaan ‘ dat het een broodje Aap is.

    Dat Mandy gexc3xafntimideerd is zichzelf te prostitueren, ook daar zet ik dus grote vraagtekens bij. Omdat Mandy naar haar ouders; ” zowel moeder als vader”,.. vrij open is geweest over haar werkzaamheden binnen deze bedrijfstak. Wellicht dat er belastingbrieven op de deurmat vlogen. Hopelijk komen die anders als nog, dan worden ze weer eens wakker. Het uitmelken van Mandy moet maar eens afgelopen zijn en onmiddellijk stoppen. Het lijkt erop dat iedereen beter van het meisje is geworden, behalve zijzelf niet.

  7. Blog Maniac August 3, 2011 at 12:11 pm #

    Dus Mandy deed een Maria Mosterdje.. Zometeen gaat dat nog eens een echte trend worden.

  8. PietPlezier August 3, 2011 at 1:42 pm #

    Dit wordt uitgemolken tot op het bot, let op mijn woorden. Ik vind de moeder overigens wel geloofwaardig overkomen als ze verdriet toont, echter ik zie soms ook iets van: ‘Maak van de nood nu maar een deugd’
    Ze heeft er geen hekel aan om in de spotlights te staan. Niet dat ik het veroordeel, want het heeft dat gezin ook zat gekost al die jaren, lijkt mij.

    Wat dat betreft is het wel hemelstergend dat zo’n drugs-aap nou weer op de baricades springt. Loverboy of niet, het is verkeerd volk, met verkeerde intenties. Waarom ging meneertje zelf die koffer niet ophalen dan ipv een meisje van 18, labiel of niet, het vuile werk op te laten knappen? Eerste klas smeerlappen zijn het. Verder geen woorden voor.

  9. G. Augustin August 3, 2011 at 1:54 pm #

    Volgens Crimesite is Mink Kok opgepakt in Libanon ivb met 53kg coke

  10. Fleur August 3, 2011 at 2:45 pm #

    Het is overduidelijk dat Mandy een heel labiel typetje is die niet ongevoelig was (hopelijk niet meer is) voor aandacht van onze Antilliaanse vrinden. Let wel … de verkeerde Antilliaanse vrinden! (We hebben ook op het internet kunnen lezen dat Mandy Delano P. op het station in Rotterdam heeft leren kennen en ‘s avonds met hem mee naar huis is gegaan. Indien dit verhaal juist is, dan zit er bij Mandy toch ook een aardig steekje los.)Her en der kunnen we lezen dat Delano P. niet echt een frisse jongen is en het zal mij inderdaad niet verbazen dat zij onder dwang drugs moest smokkelen. Wat mij een beetje tegen staat, is dat ik ook berichten lees dat Mandy zelf ook meisjes heeft geronseld voor prostitutie en voor het verhandelen cq koerieren van drugs. Vind ik ook niet echt fris. Ik vind het heel beschamend om je bij thuiskomst zo tentoon te stellen door een persconferentie te geven. Als Mandy echt veranderd zou zijn, dan zou zij die media aandacht echt niet gebruiken, maar in de anonimiteit blijven.
    Ik hoop niet dat de familie Pijnenburg, net als de familie Mosterd, de media gaat gebruiken om er zelf nog munt uit te slaan.
    Indien deze familie echt niveau heeft, dan zullen zij veel meer respect krijgen indien zij geen gehoor zullen geven aan verzoeken om een interview in de diverse talkshows.
    Ik hoop van harte dat Mandy goede lering heeft getrokken uit de afgelopen jaren en sterk genoeg is om het criminele milieu te weren. Ik hoop voor haar dat haar gezicht snel wordt vergeten want ik geloof niet dat het voor haar makkelijk zal zijn een nieuw bestaan op te bouwen … laat staan een fatsoenlijke vriend te krijgen.
    Ik hoop echt dat de familie Pijnenburg zo verstandig is om hun dochter verder uit de publiciteit te houden. Moeder Pijnenburg wordt niet net zo’n kansloze moeder als Lucie Mosterd. Veel succes!

  11. Alex August 3, 2011 at 3:01 pm #

    @ Blog Maniac,

    Geloof dat dit al aan de orde is. De vraag is hoe komen wij daar weer vanaf.

  12. mike souza August 3, 2011 at 3:26 pm #

    Het gaat die zg naxc3xafeve meisjes alleen om uiterlijk, als ze het een lekkere boy vinden, dan gaan ze ervoor.Dom of niet, ze gaan voor de multi-culti. Het volgende vrindje van Mandy zal ook geen blonde God zijn.Wij moeten de “slachtoffers” altijd maar geloven dat ze ter goeder trouw waren, in de meeste gevallen maakten ze bewuste keuzes.

  13. Gert August 3, 2011 at 6:37 pm #

    @Alex,

    Ik neem aan je een ander bent dan de Groningse Alex die eerder op dit weblog aktief was?

  14. Alex August 4, 2011 at 12:29 pm #

    @Gert,

    Vissen is niet echt mijn sport, maar inderdaad ik ben geen Groninger.

  15. De waarheid niets anders dan de waarheid August 4, 2011 at 4:04 pm #

    @Gert, klopt deze man was eerder ook “aktief” op dit weblog.

  16. Hans August 4, 2011 at 7:21 pm #

    Wie ooit met misbruikslachtoffers te maken heeft gehad weet een ding zeker. Niet een ervan heeft behoefte aan publiciteit. Ze willen gewoon met rust gelaten worden. Dat staat haaks op de figuren die volop de publiciteit zoeken, schaterlachen voor de camera en vul maar in. Slachtoffers zoeken de media niet op. De media zoeken hen op, en stellen vast dat ze geen behoefte hebben aan publiciteit. Degenen die “maar al te graag” voor de camera optreden zijn die lieden die gaan voor het “grote geld” en dat zijn geen slachtoffers maar gelukzoekers. Je hoeft maar een week tussen de echte slachtoffers te verblijven om dat vast te kunnen stellen. Overigens is het wel opmerkelijk dat degenen die zo graag op TV verschijnen vrijwel allemaal een wat laag IQ hebben. Vrijwel allemaal (ver) beneden de 100.

  17. Alex August 5, 2011 at 11:04 am #

    Ik geef inhoudelijk mijn mening op het verhaal van HJK. Ik deel in dit opzicht zijn mening. Wij willen in Nederland dat drugshandel vanuit het buitenland een halt zal worden toegeroepen. Daar is wat voor te zeggen. Dit gelet op het aantal verslaafden, criminaliteit, of al hetgeen gelieerd aan drugs. Indien mensen worden gepakt in het buitenland met 22 kilo harddrugs daar worden bestraft onder de rechtsregels van dat land en gedetineerd onder hun regiem moeten wij leren op te houden met mekkeren en ze zielig vinden. Wij zetten onze grenzen niet open voor harddrugs maken een duidelijke scheiding tussen soft en harddrugs.

    Hoe zielig en naxc3xafef ook een dader mag zijn, dat kan nooit op tegen de enorme problemen of de gelieerde criminaliteit die wij er hier van ondervinden. Daders hier als helden binnen halen hoe die ook in deze transporten zijn gerold en om welke reden dan ook zal nooit opwegen tegen honderden families die dagelijks geconfronteerd worden met een verslaafd familielid.

    Op de vraag ben ij een Groninger neen. Bedweters die er een persoonlijk wellis nietes van willen maken mailen mij maar via HJK. Jullie moeten eens ophouden het internet te vervuilen of blogs tot persoonlijke en niet inhoudelijke reacties te maken. Op inhoud kun je het eens of oneens met mij zijn.

  18. Annet August 5, 2011 at 4:52 pm #

    @ Alex,

    xe2x80x9cxe2x80xa6.daar worden bestraft onder de rechtsregels van dat land en gedetineerd onder hun regiem moeten wij leren op te houden met mekkeren en ze zielig vinden.xe2x80x9d

    Dat ben ik op zich wel met je eens. Op het moment dat er drugs gesmokkeld moet worden zijn ze onze hulp ook niet nodig en bij succes delen we ook echt niet mee in de winst, dus medelijden is vaak helemaal niet op zxe2x80x99n plaats.

    Echter maakt het, in mijn beleving, wxc3xa9l uit wanneer het een volwassen persoon betreft, of, zoals in dit geval, een meisje van 18 jaar. In het eerste geval moet je niet zeuren, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, en in het tweede geval ben je nog een puber en heb je dus ook nog een xe2x80x98puberbreinxe2x80x99. Daarvan weten we inmiddels toch wel zoveel dat zij veel gevoeliger zijn voor invloeden van buitenaf en bovendien, doordat sommige hersengebieden nog niet volledig ontwikkeld zijn, niet of nauwelijks in staat zijn om gevolgen voor de lange termijn te overzien.

    Natuurlijk, Mandy wist vast wel waar ze mee bezig was, gedwongen of niet, en dat het helemaal fout zat. Dat mag je van een 18-jarige op z’n minst verwachten. En toch, of ze daar op dat ogenblik in staat was om alle consequenties van die ene misstap te overzien valt wel degelijk te betwijfelen. Een volwassene wel, een puber denk ik niet. En dan mag je bij terugkomst wel wat hulp verwachten, dat is niet perse medelijden.

    In een eerdere reactie lijk je veelal de ouders de schuld te geven en dxc3¡xc3¡r ligt wat mij betreft de verantwoording. Nee, kinderen van twaalf tot achttien hebben helemaal niets te willen, maar de werkelijkheid is vaak anders: ze mogen over alles meebeslissen en meepraten en gewoon ‘nee’ lijken ze niet meer te kennen.
    Mandy verdient, wat mij betreft alle hulp die ze nodig heeft om haar leven weer terug op de rails te krijgen, te beginnen bij haar ouders.

  19. Hans August 5, 2011 at 5:57 pm #

    De puberteit duurt niet tot 18 jaar maar tot 16 jaar (gemiddeld). Kortom de redenatie klopt niet erg. In de hele westerse wereld mag je met 16 trouwen (als de ouders instemmen) en het lijkt mij toch een tikkeltje onaanemelijk dat ouders en de volksvertegenwoordigers (van wie de meesten zelf ook kinderen hebben) instemmen met een huwelijk tussen een paar “pubers” die nog dagelijks controle van de ouders nodig hebben.

    De puberteit kent ook geen “tijdklok” die even wordt omgezet bij het bereiken van een bepaalde leeftijd die door de politiek is vastgesteld. Politiek en wetenschap zijn trouwens twee verschillende begrippen die elkaar nogal eens “bijten”.

    Wat betreft de “fout” van de ouders in dit geval, de ouders zijn in de meeste gevallen oorzaak als het misgaat, ook al is ze dat niet altijd toe te rekenen.

  20. Siem August 5, 2011 at 10:38 pm #

    @Alex 11.04

    Hartstikke eens met je reactie Alex t.a.v dit topic!

    Quote: Op de vraag ben jij een Groninger neen. Bedweters die er een persoonlijk wellis nietes van willen maken mailen mij maar via HJK. Jullie moeten eens ophouden het internet te vervuilen of blogs tot persoonlijke en niet inhoudelijke reacties te maken. Op inhoud kun je het eens of oneens met mij zijn.

    – Ook hartstikke mee eens! Maar ja helaas, idioten bestaan, ook op het Net en daarbuiten. Het zijn steeds dezelfde hier die aan persoonlijke discussievervuiling doen. En als ze het daar niet mee redden dan gaan ze via-via op gestoorde wijze intimideren om mondjes (reacties) te snoeren.

    @Annet 4.52

    Quote in reactie op Alex: In een eerdere reactie lijk je veelal de ouders de schuld te geven en dxc3¡xc3¡r ligt wat mij betreft de verantwoording. Nee, kinderen van twaalf tot achttien hebben helemaal niets te willen, maar de werkelijkheid is vaak anders: ze mogen over alles meebeslissen en meepraten en gewoon ‘nee’ lijken ze niet meer te kennen.
    Mandy verdient, wat mij betreft alle hulp die ze nodig heeft om haar leven weer terug op de rails te krijgen, te beginnen bij haar ouders.

    – Is het niet zo dat jij eerder de ouders van (Hofnarretje) baby en peutermisbruikers verweet dat de ouders volledig verantwoordelijk zijn? En is het niet ook zo dat jij via allerlei andere kanalen probeert de voor jou onwelgevallige reacties hier te torpederen?

    M.a.w: zelden zo ‘n maffe site-bezoekster gezien vanwege de dubbele Refro-moraaltjes en eerdere Bijbeltjes-uitdrukkingen ter ondersteuning van het dubbelslachtige eigen ‘gelijk’.

    En dat verschuilt zich achter religie: Hallelujah!

  21. moi August 6, 2011 at 2:03 am #

    Beste HJ

    Zou het niet eens tijd worden om dat eeuwige en voortdurende gezeik van Siem contra Annet een halt toe te roepen!? Ik denk dat meinigeen zich hier meer aan stoort dan aan de inhoud van de reacties van Annet!

    En ik denk ook dat het voor het welzijn van Siem ook beter is. Dan kan hij/zij stoppen met het archiveren en analyseren van de reacties van Annet. Geeft een hoop innerlijke rust.

  22. Ada August 6, 2011 at 2:09 am #

    @ Hans…

    “Wat betreft de “fout” van de ouders in dit geval, de ouders zijn in de meeste gevallen oorzaak als het misgaat, ook al is ze dat niet altijd toe te rekenen.”

    En van die stelling word ik inmiddels doodziek. Ik weet dat je als ouders alles aan je kids kunt proberen mee te geven maar je mag altijd blijven hopen (en niet meer dan dat) dat ze dat in hun leven zo blijven voelen en gebruiken en beleven. Godzijdank hebben mijn kids niets met misdaad, snel geld of andere ellende. Maar ik heb er jaren aan getwijfeld door hun gedrag dat soms compleet gespeend was van enig geweten of gevoel voor de medemens. Ik heb volgehouden. En GODZIJDANK zijn ze opgedroogd zoals ze zijn opgedroogd. Maar het had evengoed de andere kant op kunnen gaan. Ondanks mijn inspanningen.

    DNA, omgeving; sommigen hebben geluk, anderen niet. Kijk maar eens naar Holland Doc. Ouders met het IQ van een pakkie boter die 7 kinderen krijgen. 6 ervan hebben het DNA van slimmere takken van de familie, eentje piste naast die pot. 19 en zwanger dus. Pffff…
    Of vrouwen die 9 kids krijgen van verschillende vaders; Antillianen, Marokkanen, Nederlanders (xc3xa9xc3xa9n kind heet Kees tussen de Ashley’s en de Darryl’s hihih).

    Anyway, de ouders kunnen niet altijd aansprakelijk worden gehouden voor het gedrag van de kids. Juist niet.

  23. Annet August 6, 2011 at 8:29 am #

    @ Hans,

    Ik begrijp je reactie niet helemaal, welke redernatie klopt er niet?
    De wettelijke leeftijdsgrens voor de volwassenheid stemt natuurlijk niet (altijd) overeen met de cognitieve leeftijdsgrens, maar het is gewoon noodzakelijk om bepaalde dingen binnen wettelijke kaders vast te leggen.
    De leeftijdsgrens om te mogen stemmen is 18 jaar, maar ik ken heel wat 16-jarigen die het beter is toevertrouwd dan sommige 60-jarigen. Er zijn mensen die nxc3xb3xc3xb3it een weloverwogen keuze kunnen maken, maar toch zijn die wettelijke kaders noodzakelijk.

    Het is niet alleen de puberteit die gxc3xa9xc3xa9n xe2x80x9ctijdsklokxe2x80x9d kent, maar dat geldt in principe voor alles toch? Een huwelijk tussen twee 16-jarigen kan wel een grotere kans van slagen hebben dan een huwelijk tussen twee 40-jarigen.

    Daarom is het misschien ook wat kort door de bocht door te stellen dat volwassenen, indien zij in dergelijke problemen geraken zoals drugssmokkel, het maar zelf moeten uitzoeken en of dat medelijden niet op z’n plaats is; het is namelijk van meerdere factoren afhankelijk.
    Zo ook de rol van de ouders van Mandy: wij weten eigenlijk niet mxc3xa9xc3xa9r dan ons via de media wordt voorgeschoteld en ik vrees dat dat beeld ernstig tekortschiet en er vaak een hele hoop onzin tussenzit.

    We kunnen natuurlijk van alles vinden en zeggen over de ouders van Mandy, wie weet zijn ze ernstig tekortgeschoten in de opvoeding naar hun dochter, maar laten we eerlijk zijn: het zal je kind maar zijn dat daar in het verre buitenland in de gevangenis zit en je alles en iedereen over je heen krijgt omdat iedereen er een mening over heeft en je voor de buitenwereld alleen maar hebt gefaald. Het is niet niks.

  24. Siem August 6, 2011 at 5:04 pm #

    @Moi 2.03

    Valt weinig aan te analyseren. En maak je vooral geen zorgen om mijn ‘innerlijke rust’. Attent van je maar beslist niet nodig 😉

  25. Rou70 August 6, 2011 at 6:43 pm #

    Wat zal HJK onderhand moe zijn van Siem…..
    Als je zijn boodschap en die van vele anderen nu nog niet begrepen hebt siem dan mankeert het je aan een gezond brein.

  26. Siem August 6, 2011 at 9:01 pm #

    @Rou70

    Nu ook al zorgen over HJK? Grappig. Laat hij nou beter weten dan jij denkt. En er is geen ‘zijn’ boodschap. Vele anderen…, ach, kwestie van tellen en wie.

    Attent van je dat je je zorgen maakt om mijn brein maar ook voor jou, beslist niet nodig 😉

  27. Danielle August 6, 2011 at 11:08 pm #

    ik kan me vinden in de reacties van Siem,niet iedereen stoort zich daar dus aan..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: