Woensdag 27 juli: Geert Wilders 'geschoten' bij kantoor Moszkowicz

27 Jul

Wilders-pano

Natuurlijk, daar kon je op wachten. Eerst even de ergste katten uit de boom laten vallen, dan beginnen met speldeprikken en al snel overgaan tot grof geschut.

De politieke tegenstanders van Geert Wilders maken dankbaar gebruik van de sympathie die Anders Breivik scheen te koesteren voor onze moslimvreter. Waarbij ze volgens mij xc3xa9xc3xa9n dingetje vergeten: dat Anders al bezig was met zijn krankzinnige plan toen nog niemand van Wilders had gehoord.

Niettemin: Wilders een beetje onder vuur. In een recente Panorama staat hij op de foto als hij het kantoor van Bram Moszkowicz verlaat. Ook al in opspraak, op verdenking van gesjoemel met zwart geld. Wat daarvan waar is moet nog blijken, maar die verhalen hebben altijd al om de Moszkowiczen gehangen. Al of niet terecht. De hoge rekeningen van de strafpleiters wekken niet altijd sympathie, zullen we maar zeggen.

Wat betreft die foto van Wilders en zijn kleerkasten: je hoeft geloof niet heel veel verstand van lijfwachten te hebben om te constateren dat deze heren beter zijn uitgerust dan de Noorse politie.

 

 

31 Responses to “Woensdag 27 juli: Geert Wilders 'geschoten' bij kantoor Moszkowicz”

  1. G. Augustin July 27, 2011 at 10:46 am #

    HJ , Depolitieke tegenstanders heben helemaal geen misbruik gemaakt van de situatie, integendeel ze zijn er heel prudent mee om gegaan.
    Maar jij merkt toch ook dat de verhoudingen in Nederland behoorlijk verhardt zijn de laatste jaren?
    De oproep van Job Cohen is doodnormaal, laten we op onze woorden letten.Dat doe ik ook als opvoeder.
    Als ik in het bijzijn van mijn kinderen mensen beledig nemen ze het over.
    In de opinie van veel aanhangers is de aanslag in Noorwegen de schuld van de socialisten, en is de aanslag op Theo van Gogh ook de schuld van de socialisten.

  2. upinsmoke July 27, 2011 at 11:05 am #

    geert

    waarom pakt geert obama niet bikkelhard aan???,

    hebben we het soms niet aan usa te danken dat we aan de grond zitten ???,

    dit is gewoon fraude oplichting en bedrog,

    griekenland heeft de junkie status maar hebben zij de crediet crisis veroorzaakt???

    als griekenland de junkie status heeft, wat voor status zou usa dan moeten hebben???

    ben benieuwd hoeveel de gemiddelde amerikaan in zijn leven leent en dan de cijfers van 1960 tot nu, dat vergelijken met de nl cijfers

    ik denk dat ze minstens 5 tot 10 keer meer geleend hebben dan nl-ers

    dus ze hebben gewoon onverantwoord met geld lopen smijten/gokken en genoten van het leven en als dank sturen ze de rest van de wereld de rekening???

    als je dat snapt, snap je ook hoe belachelijk onze 3 bruine broeders te keer gaan tegen allochtonen en tegen grieken

    eigenlijk gewoon 3 nerds die niet weten waar ze mee bezig zijn

    het word tijd dat we zoveel hbo-arrogantie is goed gaan aanpakken,

    natuurlijk met woorden en argumenten want meer heb je echt niet nodig voor die hbo poppenkast

    lets do it

    power to the peoples

  3. Ano van Rheenen July 27, 2011 at 12:27 pm #

    lees de reactie van Glenn Beck van Fox network en je ziet waar het rechtse gedachtengoed voor staat. Hij stelt dat de aanslag goed was want het was een politiek kamp en vergelijkbaar met de hitler jugend. Je zit hier in de Amerikaanse republikeinse sfeer van je bent tegen ons of voor ons en de as van het kwaad en heb je aan andere mening dan ben je een landverrader en laten wij je niet uitspreken. Dit zit minder ver af van de PVV dan dat je zou willen. Daar is het ook van “ben je niet voor dan ben je tegen, jij moet uit je functie worden gezet en jij mag geen toespraak houden want jij bent te kritisch op ons” En iemand zijn beleid laten uitleggen? Nee dat kennen ze ook niet. Het brult er op los om de rechts extremistische achterban tevreden te houden. De teentjes zijn lang en het is altijd de schuld van een ander” Rechtse politiek heb zich, vooral in Amerika, ontwikkelt tot persoonlijke aanvallen en niet op beleid en sinds 2006 gebeurt dit ook in Nederland. Toen door Wilders en “ik draai met elke wind mee voor de macht” Verhagen. Nu staat Wilders met een brandende lucifer in zijn hand te verklaren dat hij geen vuurtje heb gestookt. En zijn, vooral gefrusteerde, volgelingen geloven hem op zijn woord. Dit zegt ook wat van de mensen die deze profeet met een dubbele agenda achterna lopen. En nu is Wilders gespot met een flamboyante dure advocaat die hij nu na zijn vrijspraak niet nodig heeft. Geert is nu ook te rangschikken tot de elite theedrinkers, in dit geval drinkt hij het ook met de elite om snode plannetjes juridisch te onderzoeken. Want Henk en Ingid had hij voor de stem nodig maar er iets voor doen doet hij niet. Dat is net zo duidelijk als de 67 gedraaide verkiezingstandpunten die met het gedoogbeleid zijn ingeleverd.

  4. Pieter July 27, 2011 at 12:54 pm #

    @G. Augustin

    Nederland is verhard, inderdaad. Maar je kunt je beter afvragen waardoor dat proces is ontstaan en of en zo ja, wanneer het is versneld. Zo werd Pim Fortuyn niet zomaar op een dag wakker methet idee om uit pure verveling de islamitische cultuur aan de kaak te stellen en de socialisten van de PVDA te hekelen. Pim Fortuyn heeft net zoals ik in (“op”) Rotterdam-Zuid gewoond, net zoals ik. Hij woonde daar in zo’n wat nettere straat die tegen een regelrechte ghetto waarin 80% van de bewonders of meer allochtoon is, is aangeplakt. Niet bepaald een genuanceerd stukje Nederland.

    Ik den kdat mensen het effect van de woorden van Wilders hopeloos overschatten. Ja, hij geeft mensen een partij om op te stemmen, maar alles wat er nu wordt gezegd en gedacht, werd 30 jaar geleden ook al gezegd en gedacht, alleen was dat kwalijk…dus alleen meer van het ene (denken) en minder van het andere (zeggen).

    In de begin van de jaren 70 hadden we op hetzelfde Zuid in Rotterdam een kleine burgeroorlog in de Afrikaanderwijk. Lees of hoor je iets over identieke toestanden anno 2011? Welnee.

    Weet je wat treurig is? Dat als er nu iemand iets heel, heel raars doet…je binnen een dag kan lezen dat die persoon iets met de PVV had. Had die jongen in het winkelcentrum in Brabant een politiek motief? Nee. Hij was krankzinnig en wilde waarschijnlijk laten zien dat God eigenlijk veelal niet thuis geeft. Maar het stond in de krant hoor: PVV-stemmer! Deze site staat barstensvol moordenaars, oplichters en ander gespuis. Ben benieuwd wat hun stemgedrag is. De tatookillers…lijken me echte SP’ers..toch? Of denk je dat ze toch meer affiniteit met D66 hebben? Of…, laat ik eens wat geks zeggen, zou het geen ene donder uitmaken wat ze stemmen?

    Met die gek in Nooorwegen: idem dito. Wilders heeft niet veel op met de PVDA en de reden is bekend, mag ik aannemen. Dus… heeft Wilders een slachtpartij in Oslo op z’n geweten? Ga toch weg! Deze kwestie wordt gewoon aangepakt om wat stemmers van de PVV af te halen.

  5. G. Augustin July 27, 2011 at 2:10 pm #

    @Pieter, de meeste allochtonen die hier naar toekwamen zijn er door regeringen met een CDA of VVD aandeel hier naar toegehaald.
    Maar het gaat er vooral om dat er vooral op internet maar nu ook in de 2e kamer heel hard op elkaar wordt ingehakt.
    En het bashen van vooral de PVDA gaat maar door.
    Het maakt blijkbaar niet uit wie er wordt vermoord, van Gogh ,Portuyn of een groep jongeren in Noorwegen, altijd krijgt de PVDA de schuld.

  6. chris kers July 27, 2011 at 2:58 pm #

    Volgens mij hebben de politieke tegenstanders van Wilders zich zeer voorzichtig uitgelaten over het verband tussen de aanslag en de PVV.
    Daarnaast is het Wilders zelf die het vijandbeeld cultiveerst, kijk maar naar zijn tweet over die linksige mensen die hem proberen zwart te maken.
    Ook stelt hij regelmatig dat die linksige mensen verantwoordelijk zijn voor de toekomst die hij voorspelt, namelijk een toekomst waarbij de islam de heersende religie word in Europa met als doel iedereen te onderwerpen met geweld.
    Dus is datgene wat deze Noor deed eigenlijk een soort zelfverdediging.
    Past naadloos in de retoriek van Wilders, hoezo is hij dan niet medeverantwoordelijk.
    Helaas zullen veel van zijn stemmers deze nuances niet onderkennen of inzien.

  7. Mia July 27, 2011 at 3:26 pm #

    @upinsmoke
    Ter informatie:

    De Ieren hebben de hoogste staatsschuld tw. 33.000 euro per inwoner, Griekenland 29.000 en Estland het laagst met 700 euro per inwoner.
    Nederland 22.000 euro en de Verenigde Staten 32.000 euro per inwoner.

  8. J. July 27, 2011 at 4:39 pm #

    Redelijk schaamteloos inderdaad, hoe tegenstanders van de PVV er mee omgaan. Maar goed, het past in hun straatje en dxc3xb9s wordt het gebruikt.

    Wat betreft het zwarte geld: pa Moszkowicz was toch ook al niet vies van contante betaling ? Thea Moear had het al over ‘een ton extra per jaar minder’ inzake Bruinsma’s strafeis wegens de schietpartij samen met Johan T. (begin jaren ’80). Van dat geld zal er weinig tot niets bij de belasting terecht zijn gekomen, me dunkt.

  9. K.Hakvoort July 27, 2011 at 5:58 pm #

    In de NRC staan artikelen van Steven de Jong en Bas Heijne die overtuigend duidelijk maken dat Wilders meer uit te leggen heeft dan hij tot nu toe heeft gedaan. Dergelijke kritiek afdoen als opportunistisch lijkt me niet terecht.
    Zelfs de Elsevier-columnist Spruyt betoogt hier dat Wilders de suggestie wekt dat de zogenaamde Islamisering niet meer (alleen) met politieke middelen bestreden kan worden.

  10. Pieter July 27, 2011 at 7:06 pm #

    @G. Augustin: Klopt van de partijen die destijds verantwoordelijk waren voor de instroom. De PVDA heeft het daarna nagelaten om in tijden toen de arbeiders niet meer nodig waren en er behoorlijke werkloosheid heerste ook de gepaste maatregelen te nemen. En in de jaren daarna, dus toen de PVDA weer in de oppositie zat, heeft de PVDA zich gemanifesteerd als een pro-gastarbeiderspartij in een periode waarin het nog steeds not-done was (en jammer genoeg nog steeds blijkt te zijn) om deze problematiek te bespreken. Vooral toen werd alles, maar dan ook alles gezien als racisme. Klacht + buitenlander? Onmogelijk bespreekbaar!! Want de oorlog…en de joden enzo…en hebben we nog niets geleerd? Dat soort kwalijke zaken. Marcel van Dam nog, met z’n “minderwaardig persoon”, vanwege kritiek op de islam.

    Het is een onzichtbaar wapen, “mogelijk stemmenverlies”, maar het bestaat wel degelijk en het is ook nog eens effectief. je zult ook een politicoloog jouw argument niet horen gebruiken, hooguit als leuk feitje dat eigenlijk het standaard voorbeeld is van de wetenschap dat harde informatie zeker niet altijd het hele verhaal vertellen.

    En wat betreft het PVDA-bashen: de grootste critici van de PVDA houden zich schuil binnen die PVDA zelf. Mag je dan aannemen dat die partij helemaal niet zo lekker gaat? Lijkt me wel. Dus dan is kritiek vanaf de buitenkant ook niet zo vreemd.

  11. chris kers July 27, 2011 at 9:51 pm #

    Eigenaardig dat de pvda altijd verantwoordelijk word gehouden voor de immigratie in nederland, alsof het niet de bedrijven waren die goedkope arbeiders nodig had.
    En aangezien nederland geen eenpartijstaat is lijkt het mij dat er niet een partij verantwoordelijk kan zijn voor het hedendaagse nederland.
    Een ding is wel zeker, iedereen die stelt dat de pvda verantwoordelijk is voor de immigratie is niet goed op de hoogte van de feiten.

  12. Pieter July 28, 2011 at 8:09 am #

    @Chris: Bedrijven kunnen inhuren wat ze willen, maar als deze mensen mensen geen verblijfsvergunning krijgen, houdt het nogal snel op. Daar heb je toch echt beleidsmakers voor nodig, en dan zijn we al meteen waar we wezen moeten: de politiek.

    En als die politiek in beginsel het beleid voert van “ze kunnen op dit moment werken, maar dadelijk niet meer” maar in de praktijk die laatste stap maar laten schieten en allerlei faciliteiten er bovenop gooien om de hele familie van deze arbeiders over te laten komen, dan mag je best naar diezelfde politiek kijken, vind je zelf niet?

    Welnu, de PVDA zat niet in het kabinet in de periode waarin wij te kampen kregen met te weinig aanbod aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Nogmaals, dat klopt. Maar ze heeft daarna wel geregeerd en vanuit de oppositie STEVIG (hoofdletters ja) dit ‘importbeleid’ in stand gehouden.

    Maar…andere partijen zijn ook laks geweest, bang voor het label van vreemdelingenhaters en onfatsoenlijke praktijken. De PVDA is niet alleen verantwoordelijk, natuurlijk niet, maar de hebben wel met afstand de grootste duit in het zakje gedaan.

    En weet je, de PVDA valt en staat nog steeds met diezelfde doelgroep, zeker nu dat die grijzaards die nog op vadertje Drees hebben gestemd wegvallen.

  13. upinsmoke July 28, 2011 at 10:24 am #

    pieter

    en wie kiest de “politiek” precies, wij dus

    we hebben zitten slapen en moeten daar gewoon verantwoording voor nemen,

    voor je op een “normale” manier verder kan

    anders blijft het aanklooien.

  14. upinsmoke July 28, 2011 at 10:32 am #

    mia

    ik kan me voorstellen dat usa hun leen mogelijkheden hebben aangepast na de credietscrisis , ze kunnen niet anders

    en waarom krijgt griekenland de junkie status en usa niet???

    er word duidelijk met meerdere maten gemeten

    onbegrijpelijk dat usa na de credietcrieses geen stempel “financieel onbetrouwbaar” heeft gekregen

  15. G. Augustin July 28, 2011 at 10:39 am #

    Allereerst is de PVDA geen partij die mensen laat vallen, dus ook niet de gastarbeiders die eerst binnen werden gehaald om hier te werken.Toen er echter dusdanig veel problemen kwamen was het de staatssecretaris Job Cohen (PVDA) die strenge wetgeving opstelde.
    Bovendien is het vooral de PVDA geweest die er voor heeft gezorgd dat kinderen uit het arbeidersmilieu de kans gaven om ook te kunnen studeren en hun kansen in de wereld groter te maken, dat is vooral ook een overeenkomst met de sociaal-democraten in Noorwegen.

  16. upinsmoke July 28, 2011 at 10:54 am #

    pieter

    wil reageren op je verhaal “begin jaren 70”
    check de verschillen

    eind jaren 60 kwam het 1e turkse gezin bij ons in de straat wonen(3 kinderen rond 5/6 jaar),

    de blanke tokkies hadden snel in de gaten hoe kwetsbaar deze kinderen waren en die kregen dus extra veel “aandacht”

    heb die kinderen in 3-4 jaar tijd helemaal naar de kloten zien gaan, aso- gedrag en later drugs criminalitijd enzenz.

    toen er nog 2 turkse gezinnen kwamen wonen waren die blanke tokkies als eerste weg en de rest van de blanke ook, ook wij uiteindelijk

    wat ik maar wil zeggen;

    wat denken wij nou eigenlijk???

    dat die mensen geen verdriet hebben als hun kinderen aan de drugs en criminaliteid gaan,
    pfff hou toch op

  17. johan July 28, 2011 at 12:48 pm #

    Nederland is een van de welvarendste landen geweest.Er werd keihard gewerkt.de zachte heelmeesters/zakkenvullers in den Haag hebben ons land helemaal naar de klote geholpen.arbeiders gaan naar huis met een flut loondje terwijl je juppies die van school komen direct een riant salaris ontvangen.de verschillen zijn veel te groot .Maar men vergeet dat dat de handjes het geld verdienen en de kantoorpikken geld kosten.Onze oudjes in het bejaarde huis worden helemaal geplukt en mogen maar een keer in de week douchen terwijl al ons belastinggeld naar verkeerde bestemmingen gaat ,en veelal naar figuren die er bewust een puinhoop van gemaakt hebben of naar landen waar de regering barst van het geld maar het lekker zelf opsnoept en het volk laat verhongeren.De rijke grieken hebben 500 miljard opo de banken in Zwitserland enz staan waar ze nooit een duppie belastinggeld over betaald hebben .Als ze er beslag op leggen is griekenland gered die overigens al jaren subsidie krijgt.Het is allemaal om van te kotsen en de burgers worden het spuugzat ,en de ministers straks weer voor de televisie huilen als er weer een gek opstaat die weer zoveel mensen vermoord uit frustratie.heel dat zooitje in den haag is schuldig aan de opeenstapelende problemen omdat ze geen ballen hebben ,van welke partij dan ook .En daar worden de onschuldigen straks de dupe van ,en dat krijgt het volk steeds meer in de gaten en de frustratie groeit met de dag en voorspeld niet veel goeds.En die Job Cohen zie ik als een van de hoofdschuldige die slappe gluiperd.

  18. G. Augustin July 28, 2011 at 4:11 pm #

    @Johan Het is wel heel jammer dat ondanks de strijd voor goed onderwijs in Nederland er toch nog mensen kunnen zijn die zo dom kletsen als uw bijdrage aan dit debat.
    Ook nederlandse inwoners hebben heel veel geld op diverse bankrekeningen in het buitenland staan waarover ze geen belasting betalen.
    Neem alleen al de criminelen en hun fciliteerders die op de kaaimaneilanden of de antillen hun geld hebben gestald.
    Dat houdt in dat de gewone nederlander meer belasting moet betalen.
    Lees of google Ton Hooumayers, Sjoerd Swane of Berthold Ziengs, allemaal VVDers die de zaak belazeren.
    Je kan veel zeggen over Job Cohen maar hij was de staatssecretaris die de wet in voerdde die het voor buitenlanders moeilijker maakte om Nederland binnen te komen en Job Cohen zal nooit zijn functie gebruiken om zich zelf materieel te bevoordelen.

  19. Pieter July 28, 2011 at 4:15 pm #

    @ upinsmoke

    Kom toch niet met individuele gevallen aan. Tegen jouw verhaal kan ik zo een verhaal zetten waar de rollen precies zijn omgekeerd. Zoals een Nederlands meisje dat compleet naar de filistijnen is gegaan vanwege Ali Baba en zijn 40 rovers.

    Maar wat schieten we op met deze smartlappen? Niets! Niemand kan er wat mee, laat staan dat ze je kunnen helpen bij het ontwerpen van landelijk beleid.

    Wat betreft dat “we hebben met zijn allen zitten slapen” … nou, vind je? De geluiden waren er toen al, maar die werden bestempeld als “zeer fout”. En zo kan het heel gemakkelijk gebeuren dat de politiek wordt gegijzeld door correctheid. De PVDA heeft er destijds goed garen bij gesponnen.

    Maar gewoon een praktische vraag: op welke partij hadden de mensen destijds moeten stemmen om een kabinet (en kamer) te krijgen die een veel gezonder immigratie- en integratiebeleid hadden gevoerd? Er was geen enkel alternatief.

    De eerste generatie islamitische migranten en hun kinderen zouden zich nog aan hun eigen cultuur vastklampen maar de generatie daarna…nee, DIE zou compleet vernederlandst zijn. Merkte je niets meer van hoor, dat hun ouders in Turkije of Marokko waren geboren. Er is geen partij die z’n handen brandt aan zo’n onzekere ontwikkeling, zeker met een PVDA en een stel linkse herrieschoppers die maar al te gauw de “het zijn ook maar mensen” en nog veel erger, de “discriminatie!!” kaart op de stapel gooiden. In die tijd kregen kinderen niet alleen de Okkie en de Jippo op school, maar ook de SamSam, een blad over ontwikkelingssamenwerking, want arme kindertjes van ver weg waren heel, heel zielig in die tijd.

    En dat waren ze ook, en dat zijn ze nog steeds. Maar zo lagen de accenten.

    Ik vind het overigens enorm onzinnig om het over de schuldvraag te hebben. Dat was toen en om daar anno 2011 nog een partj op af te rekenen vind ik nogal verspilde moeite. Veel beter is om te kijken hoe we de boel kunnen oplossen. En dat begint mij het onderkennen van een aantal problemen…en niet door degene die ze (tot aan vervelens toe) onder de aandacht brengt voor de moordpartij op Noorse kinderen door een of andere Noorse dwaas op in Noors eiland in de Noorse hoofdstad Oslo te schuiven. Althans, voor een deel dan, want jammer genoeg durven ze ze nog net niet hardop te gissen dat Wilders de kogels zelf heeft opgestuurd. Politiek is vuil spel, maar je kunt het ook tot ver in het kinderachtige doorvoeren.

    Ze kunnen zich beter in alle stilte druk maken over ons binnenlands beleid en met goede oplossingen komen zodat wij voor eens en voor altijd van deze oeverloze links versus rechts discussies afkomen.

  20. upinsmoke July 28, 2011 at 4:56 pm #

    usa

    zag deze week een hooggeplaatste chinees in de camera zeggen dat ie zich afvraagt of usa hun miljarden schulden nog wel kunnen afbetalen aan china.

    in een docu zag ik een nl econoom zeggen datie verwacht dat usa binnen 5 jaar financieel niet meer tot de top behoort

    en gister in nieuwsuur word er doodleuk gemeld dat pensieonfonds meer dan 100 miljoen/miljard??? in usa heeft geinvesteerd

    snapt iemand dat???

  21. Jason July 28, 2011 at 9:48 pm #

    @ upinsmoke

    Jawel; mensen met minimaal hbo wel…

  22. Alex July 28, 2011 at 9:51 pm #

    Die vlieger gaat niet helemaal op HJK; ” Breivik voor wilders actief was” . Inderdaad Breivik is negenjaar geleden begonnen met zijn radicale denken. Breivik heeft zichzelf net als Wilders afgescheiden van zeg maar, ” VVD.

    In de laatste driejaren heeft Breivik zijn plannen uitgewerkt. Hij schreef ook ergens in zijn 1411 tellende manifest ” de rug toekeren van de Parlementaire democratie een goede daad “. In de tijdlijn net op het moment dat Wilders dat deed. Wilders deed dat met zijn fractie, verliet de Tweede kamer demonstratief.

    In het manifest Breivik deel ik de mening van deskundigen dat Breivik absoluut niet gek is. Indien Breivik zou meewerken aan onderzoeken, kon het weleens zo zijn dat de man volkomen normaal zal worden verklaard. Dat is nu juist het grote gevaar. Dat dergelijke mensen radicaliseren, maar ook moeite doen om toespraken van Wilders in Engeland te bezoeken. Wilders te volgen. Zichzelf met Wilders vereenzelvigen.

    Wilders steeds verdraaien van bijvoorbeeld toestroom van Turkse, Marokkaanse, mensen naar Nederland. Dit in een tijd dat de economie van Nederland groeide. Confectie-industrie, intensieve nog niet geautomatiseerde industrie, schreeuwde om medewerkers. Het CDA (KVP), VVD steeds meer werknemers wilde toelaten.

    De PvdA waarschuwde dat die mensen goed moesten worden gexc3xafntegreerd. Wilders ongepaste bewoordingen als kopvodden belasting, kunnen niet anders worden gelezen dan vele zaken in het manifest van Breivik.

    De woorden van Wilders kun je niet afdoen als stemmingmakerij, een beschermde charlatan met een dure advocaat. Zeker niet nu Breivik de daad bij het woord voegde. ” Wilders wil geen debat! Wil niet in discussie. Heeft de onafhankelijke journalistiek in tweedelen geknipt. Linkse en rechtse journalistiek. Dan Moet je ook de moed hebben om de Noren te gaan uitleggen dat jij anders denkt dan die Breivik. Dat daar vertellen dat dit niet jou bedoeling was.

    Wilders mag toch graag over de wereld reizen.

  23. Jason July 28, 2011 at 9:51 pm #

    @ upinsmoke

    Was een geintje hoor…

  24. Hanna July 29, 2011 at 8:34 am #

    Alex, schaam je!

    “In het manifest Breivik deel ik de mening van deskundigen dat Breivik absoluut niet gek is”

    – dus er is geen sprake van een psychose? denk jij dat Alex? Het komt je goed uit…aangezien er dan makkelijk gewezen kan worden naar …… alweer Wilders.

    Veelzeggend, irritant en niet correct dat voor het handelen van Breivik een zondebok gezocht wordt. Dat is wat jij doet en vele anderen die in de war zijn en bepaalde gebeurtenissen aangrijpen om Wilders daar verantwoordelijk voor te houden. Dat is wat je telkens ziet gebeuren.

    Er zijn doorgedraaide eenlingen zoals Breivik, die niet schromen voor het gebruik van geweld. Kenmerkend van eenlingen is dat zij zich vereenzelvigen met een bekend of berucht persoon. Breivik is intelligent genoeg om te kunnen voorspellen dat hij begrip en steun zou krijgen van tegenstanders van Wilders. En dat zijn er veel. Het heeft volgens mij niets te maken met zijn politieke standpunten en idealen.

    ( ps ook bij intelligente personen zit wel eens een steekje los)

    Als je dan toch niet kunt nalaten de politiek er bij te betrekken en een aanslag wil voorkomen dan beter het volgende aandachtspunt in deze:

    Een strengere controle en toezicht mbt het verstekken van wapenvergunningen en schietverenigingen. Zodat massamoordenaars en radicale terroristen niet in aanmerking kunnen komen voor een wapenvergunning/munitie en geen gelegenheid krijgen voor schietoefeningen op een schietverenenging.

  25. upinsmoke July 29, 2011 at 9:33 am #

    jason

    weet je wat “grappig” is hbo-ers weten het ook niet, staan we dan 😉

    obegrijpelijk dat de europese/nl politiek niet ingegrepen heeft na de credietcrisis, naar usa toe bedoel ik, pure oplichting wat daar gebeurd is

    en nu ook, geen kritiek er wordt geen druk uitgeoefend, niks

    dus “hopen” dat het goed komt,

    fijn zulke betrouwbare politici

  26. Alex July 29, 2011 at 11:12 am #

    @ Hanna,

    Als ik het Manifest van Breivik doorneem is het geen domme jongen die zomaar iets op papier heeft gezet. Ook Wilders ook geen domme jongen refereert op bepaalde momenten aan de geschiedenis.

    Als je iets weloverwogen doet, ook gelet de handelingen van kunstmest een bom fabriceren bijvoorbeeld is echt geen kleinigheid, maar die handelingen die je doet ook zeer goed zijn overdacht tevens zeer nauwkeurig zijn uitgevoerd, dan kun je vraagtekens zetten of deze dader psychische afwijkingen zou hebben. Niet dus.

    Wilders stuurt mij ongevraagd telkens zijn brieven op. Maar ook andere onzin. Dat is aardig wat minder van kwaliteit moet ik je zeggen. Breivik motiveert alles prima. Beschrijft tevens waarom deze een aanhanger van Wilders is. Moeite doet hem zo goed mogelijk te volgen. De uitspraken van Wilders in zichzelf op te nemen om te zetten in daden.

    Ik weet niet wie gevaarlijker is de aanstichter of de uitvoerder. Wie is slechter de tipgever of de dief.

  27. Jason July 29, 2011 at 11:58 am #

    @ Hanna

    ‘Breivik is intelligent genoeg om te kunnen voorspellen dat hij begrip en steun zou krijgen van tegenstanders van Wilders. En dat zijn er veel.’

    ‘Tegenstanders’ of ‘medestanders’?

    ‘Een strengere controle en toezicht mbt het verstekken van wapenvergunningen en schietverenigingen. Zodat massamoordenaars en radicale terroristen niet in aanmerking kunnen komen voor een wapenvergunning/munitie en geen gelegenheid krijgen voor schietoefeningen op een schietverenenging.’

    Jij gelooft toch niet serieus dat dit een slachtpartij of een enkele moord kan voorkomen? Natuurlijk is strenge controle gewenst, zelfs een vereiste om in aanmerking te kunnen komen voor een verlof tot voorhanden hebben van een vuurwapen, of een jachtakte. Een goede screening en toegang tot achtergrondinformatie is van groot belang maar er staat nou eenmaal niet op iemands voorhoofd geschreven dat hij een (toekomstig) massamoordenaar of radicale terrorist is. Zijn deze gegevens wxc3xa9l bekend over iemand dan krijgt hij uiteraard geen verlof.
    Gelukkig voor hem en helaas voor de toekomstige slachtoffers is de illegale wapenhandel een uitkomst! Want dxc3¡xc3¡rheen wordt het dan namelijk verlegd; de illegale markt.

  28. upinsmoke July 29, 2011 at 4:50 pm #

    pieter

    tuurlijk hebben we zitten slapen anders hadden we het toch niet zo ver laten komen???

    “oeverloze discussies achter ons laten”

    helemaal mee eens maar dan moet je wel je eigen aandeel onder ogen willen zien

  29. Pieter July 30, 2011 at 10:22 am #

    @ Upinsmoke

    Misschien heb je wel gelijk. Ik was destijds inderdaad zo “stom” om niet op de Centrumpartij te stemmen. Die hadden de oplossing gebracht, nietwaar? Of ik had altijd nog in mijn uppie of met wat andere zware racisten op het Malieveld een betoging kunnen gaan houden. Dat had zeker geholpen en ik had vooral niets van Rara te duchten gehad.

    Denk toch eens door man!

    En nog even over die 100 miljoen (100 miljard is zo’n kleine 1/8ste van het hele BNP van Nederland zijn, dus zullen we dat bedrag maar schrappen?): pensioenfondsen spreiden hun risico, dus dan is het op zich niet eens zo vreemd wanneer ze geld stoppen in Amerikaanse obligaties want van alle landen met hoge schulden is de VS nog steeds het minst risicovol. Je krijgt dan een prima rendement en daar staat tegenover dat het nog steeds bijna ondenkbaar is dat de VS opeens de brui eraan geeft. Japan een jaartje terug ook schuld overgenomen.

    Maar het zou ook kunnen zijn dat een pensioenfonds met een Amerikaans beleggingsfonds aan de slag is gegaan. Daar is in principe niets mis mee en dat kan je los zien van de Amerikaanse staatsschuld.

    Ga je maar zorgen maken wanneer ze gaan investeren in Griekse staatsobligaties. Dan kan je wel met een behoorlijke zekerheid zeggen dat daar iemand z’n abonnementje op de krant heeft opgezegd.

    Wat is je fascinatie met het HBO eigenlijk?

  30. Annet July 30, 2011 at 1:29 pm #

    @ Pieter,

    Blijf je een beetje aardig tegen upinsmoke, hij is nooit onvriendelijk, maar heeft gewoon een beetje een hekel aan HBO’ers……

  31. upinsmoke July 30, 2011 at 2:59 pm #

    pieter

    ik beweer dat “we” vekeerde inschattingen en beslissingen genomen hebben, dat kan je toch wel zeggen achteraf, ik val jou daar niet op aan.

    kijk de situatie met molukkers totaal uit de hand laten lopen

    zelfde met marokanen/turken, uit de hand latne lopen

    suri’s zelfde

    en zelfs nu met de polen en oostblokkers blijven we de zelfde fouten maken

    dan moeten we toch toegeven dat we het zelf niet goed aanpakken???

    wbt usa ben ik de enige die me daar zorgen over maakt???

    ik heb het idee dat ze daar gewoon schijt aan europa/wereld hebben en vooral hun eigen hachje proberen te redden,

    deklok is aan het af tikken en daar spelen ze spelletjes over de wereld zen rug pfff

    wbt hbo vooral de ongelijkheid die er vanuit gaat,

    alsof je met hun kennis “alles” weet, gelul

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: