Woensdag 29 juni: Pretium: 'gratis reclame'; (Moeder)melk in Afrika

29 Jun

Pretium

De Telegraaf moet vandaag diep door het stof, op de website: op 27 mei werd bericht dat Pretium een blinde bejaarde heeft opgelicht.

 "Vast staat dat deze beschuldiging onterecht was en dat wij dat hadden kunnen weten indien wij feitenonderzoek hadden verricht. Wij hebben ten onrechte Pretium niet in staat gesteld tijdig haar zienswijze, waaruit nu blijkt dat de beschuldiging onterecht is, te geven. Wij hadden niet tot publicatie van dit artikel moeten overgaan. De voorzieningenrechter te Amsterdam heeft ons op straffe van verbeurte van een dwangsom verplicht deze rectificatie te plaatsen."

Dat klinkt fors. En er zal formeel een fout zijn gemaakt, maar of dit nu reclame voor Pretium is? Al vanaf 2007 zijn er klachten over dit bedrijf.

Komt steeds op hetzelfde neer: argeloze bejaarden en andere mensen die niet helemaal in staat zijn de trucs van de callcentermaffia te doorzien abonnementen aansmeren. Tik voor de aardigheid Pretium in op google en je bent voor je leven gewaarschuwd: afblijven, wegwezen. 

Wie de publiciteit regelt voor Pretium weet ik niet, maar waarschijnlijk zien ze dit zelf nog als reclame ook: zie je wel, we hebben die blinde bejaarde niet opgelicht!  Maar zouden er nu echt twee mensen op deze wereld rondlopen die denken: okxc3xa9, ik stap maar eens over naar Pretium? Of, als er zo'n telefoontje komt: goh, u bent van Pretium, ik las er iets over. Wat erg hxc3xa8, zo'n valse beschuldiging. Goed dat ze die krant aanpakken!

Wie nog niet gewaarschuwd was, is het nu zeker. Of kijk even op een willekeurige link als deze, van Tros Radar  

*

Nestle-moedermelk

Je hoort mij niet zeggen dat deze site elke dag even interessant is. Vandaag ga ik bijvoorbeeld een hele oude (melk)koe uit de sloot trekken. Kun je gerust overslaan, gaat over Afrikaanse kindertjes, dus wie interesseert dat?

Eerst nog dit: er staan hier ook wel eens berichtjes waarvan maar weinig mensen in de gaten hebben dat ze interessant zijn. Omdat ik niet altijd alles kan schrijven. Voor de goede lezer zat er gisteren zoiets bij. Kan best dat daar later dit jaar, ergens in de buurt van Osdorp, nog wel wat over gesteggeld gaat worden, je weet het niet. Mocht dat zo zijn, dan kom ik er dan op terug (en anders niet, dus).

Ouwe koe, dus. Toen ik net bij Panorama kwam, in 1979 of daaromtrent, was ik nog jong en onbedorven. Ik zat in het eerste jaar de helft van de tijd op de bureauredactie. Daar moesten we buitenlandse reportages 'verNederlandsen'. Waren vaak verhalen uit toonaangevende bladen als Paris Match en Amerikaanse tijdschriften.

Exc3xa9n daarvan herinner ik mij nog goed. Het ging over het Zwitserse Nestlxc3xa9 en de ellende die dit bedrijf aanrichtte in arme Afrikaanse landen door melkpoeder – met agressieve reclamecampagnes a la Pretium aan te prijzen voor baby's. Melk uit blik, met een blozende gezonde dikke baby op de verpakking: dat willen die Afrikaanse moeders xc3xb3xc3xb3k. Het gevolg: massale babysterfte.

Het poeder moet worden aangemaakt met schoon, gekookt water. Kom daar in zo'n oerwoud maar eens om. Borstvoeding was natuurlijk (en) veel beter. Er was nog geen aids, er leek nog redding. Die kwam er ook wel, dankzij aids. Toen gingen de kindertjes niet meer dood aan poedermelk. Maar ik was een beetje geschrokken van de doelbewuste wreedheid van zo'n bedrijf, dat letterlijk over lijken ging om haar product aan de man (vrouw) te krijgen.

Wat lees ik in de NRC van twee weken geleden? (lag op een oude stapel). 'Moedermelklobby boos op Nespresso'. Nestlxc3xa9 introcudeert nu babymelk uit 'cupjes'. Het zou in strijd zijn met de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Nog een geluk dat ze in de Afrikaanse binnenlanden nog niet al te veel van die Nespresso-apparaten hebben (voor zover ik weet, ik kom daar niet zo vaak. Nooit, eigenlijk). 

Overigens: ook hier is niets veranderd. Google maar wat op Nestlxc3xa9, Afrika en moedermelk. Misschien een interessante gedachte: voor elk cupje Nespresso uit onze apparaten xc3xa9xc3xa9n kindje dood op een leuke manier. Alles beter dan door aids.

  

21 Responses to “Woensdag 29 juni: Pretium: 'gratis reclame'; (Moeder)melk in Afrika”

  1. Annet June 29, 2011 at 3:35 pm #

    ‘Misschien een interessante gedachte: voor elk cupje Nespresso uit onze apparaten xc3xa9xc3xa9n kindje dood op een leuke manier.’

    Ik zie niet goed in wat hier het ‘leuke’ aan is. Of het nou gaat om een kindje wat op een ‘leuke’ manier doodgaat, of dat het gaat om er op een ‘leuke’ manier bij stil te staan, feit blijft dat we het hier hebben over kleine kinderen en doodgaan, dat is xc3xbcberhaupt geen ‘leuke’ combinatie.

  2. VP June 29, 2011 at 5:24 pm #

    De beste melk voor zuigelingen komt nog altijd uit cupje AA t/m een dubbel D of nog hoger. Heeft de natuur toch mooi geregeld. Maar daar heeft Nestlxc3xa9 weinig aan, dus steek de vrouwen in ontwikkelingslanden de ogen uit met zogenaamde gezonde westerse gewoontes, en maak ze onzeker door ze te laten denken dat ze hun baby niet van het “beste” moeten onthouden…kassa, en menslievendheid ammehoela.

  3. Di Mistro June 29, 2011 at 7:48 pm #

    ( humor consult)

    Ik ben het niet altijd met Annet eens, echter dit keer ontgaat zelfs ook mij het “leuke” hier aan…..

    HJK misschien is een workshop ” contact maken in een contact gestoorde wereld ” iets voor jou?

    Di Mistro

  4. Danielle June 29, 2011 at 8:04 pm #

    Ik vind je stukjes met een cynische ondertoon de beste! Ik deel blijkbaar je gevoel voor humor..

  5. Annet June 30, 2011 at 8:21 am #

    @ Danixc3xablle,

    Als jouw kind (als je ze hebt) overlijdt, waar dan ook aan, dan zal ik daarna wel met cynische grappen strooien goed? Zullen we dan eens kijken of het nog steeds allemaal zo xe2x80x98leukxe2x80x99 is. Met sommige dingen behoor je niet te spotten, dat kent wat mij betreft geen humor, zoals kinderen die (massaal) sterven. Afijn, lach jij maar lekker met alle winden mee en denk er vooral niet zelf over na.

  6. Annet June 30, 2011 at 9:38 am #

    “Ik vind je stukjes met een cynische ondertoon de beste! Ik deel blijkbaar je gevoel voor humor..”

    Goed, laat ik het dan anders brengen. Dat HJK de binnenlanden van Afrika nog nooit heeft gezien blijkt wel uit zijn ‘gevoel voor humor..’
    Ik zou zeggen: ga er zelf eens een keer kijken en werken en geloof me, dan is het heel snel afgelopen met de (cynische) humor.
    Als je er grappen over kunt maken dan heb je helaas nog helemaal niets van deze wereld gezien en dat blijkt ook wel uit de bovenstaande woorden.

    Dan nog maakt het verschil welke humor je gebruikt en ik welke vorm je het giet, maar dat is maar voor heel weinig mensen weggelegd. Deze ‘grap’ is, wat mij betreft, mislukt. Proberen leuk te zijn is wat anders dan het ook xc3xa9cht zijn!

    Er zijn dingen die kennen geen humor, zoals (massale) baby- en kindersterfte, maar goed, lachen jullie je maar een slag in de rondte om al die kinderen die doodgaan.

    Als xc3xa9xc3xa9n van je eigen kinderen overlijdt, dan is (cynische) humor wellicht ook niet zo ‘leuk’ meer toch, maar dan mag het ineens niet meer worden gezegd. Vreemd, dat is xc3xb3xc3xb3k humor zou ik dan zeggen.

    Dit zijn ook mensen, vaders en moeders met hun overleden kinderen, en daar behoor je niet op deze manier mee te spotten. Punt.

    Beste Annet, en anderen,

    Het is niet bedoeld als humor of grap, ik bedoel weer te geven hoe hard/meedogenloos/cynisch zulke multinationals met deze zaken omgaan, hen interesseert het niet dat die kinderen doodgaan, ze gaan letterlijk over kinderlijkjes. Daar is helemaal niets grappigs aan.

    Hendrik Jan

  7. Jason June 30, 2011 at 10:50 am #

    @ Danixc3xablle

    Dan heb ik er nog xc3xa9xc3xa9ntje voor je…

    Een paar weken geleden werd in Nigeria een ‘babyfabriek’ opgedoekt. Bendeleden dwongen meisjes om daar kinderen te krijgen. Kregen ze nog wel een vergoeding voor; dat dan weer wel. Mijn reactie: vraag me af of die baby’s voor de zwarte markt zijn…

    Maar pas op: een veer in mijn reet komt me de strot weer uit!

  8. Annet June 30, 2011 at 5:12 pm #

    “Beste Annet, en anderen,

    Het is niet bedoeld als humor of grap, ik bedoel weer te geven hoe hard/meedogenloos/cynisch zulke multinationals met deze zaken omgaan, hen interesseert het niet dat die kinderen doodgaan, ze gaan letterlijk over kinderlijkjes. Daar is helemaal niets grappigs aan.”

    Akkoord, dan heb ik het verkeerd gexc3xafnterpreteerd.

  9. Jason June 30, 2011 at 7:45 pm #

    Hendrik Jan, nog niks uit jouw bronnen over de Scarface-bende? Ik heb bovenstaand artikel nog eens weer gelezen omdat ik dacht dat ik iets gemist had. Was in de veronderstelling dat je wel aandacht aan die A2 rally zou besteden, zeker gezien nu de link is gelegd met Rotterdam en Belgixc3xab.

    De werkwijze tot dusver is geniaal te noemen en doet sterk denken aan de jongens die achter de speedbootoverval zaten en aan de Denkers. Zeer goed georganiseerde bende, zo zie je ze niet veel.
    Even voor de duidelijkheid: ik keur niet goed dat er met geweld overvallen gepleegd worden maar dat staat los van het feit dat het doordachte en georganiseerde opereren te prijzen valt. Sommige (overheids)organisaties zouden er een voorbeeld aan kunnen nemen.

    Voordat iedereen nou over mij heenvalt, nogmaals: ik spreek hier niet mijn waardering uit voor het feit dat er mensen en bedrijven worden overvallen, doch enkel en alleen voor de p&o.

  10. Hanna July 1, 2011 at 2:03 pm #

    Hallo Jason, jij vind het helemaal geweldig..en triest dat je daar ook nog bewondering voor heb..jij bedoelt te zeggen dat je die bendeleden vreselijke intelligent vind. Niet dus, het is uitschot waar de maatschappij alleen meer veel hinder en schade van ondervindt.
    Jason, alle bendeleden zullen uiteindelijk worden doodgeschoten door een arrestatieteam of het leger. Het mag eens tijd worden, ook hier in het softe Nederland.
    Zo, ik vind het onderhand schandelijk om de maatschappij en overheid als zondebok aan te wijzen, Jason

    Vergelijkbaar:
    Dat marokkaanse jongeren een rouwstoet zeer ernstig verstoren door o.a. discriminerende opmerkingen is ook een ernstige vorm van cirmineel gedrag in een georganiseerd groepsverband. Het begint al op zeer jonge leeftijd uit de hand te lopen. Zeer bedreigend! Maar daar mag je dus niets van vinden en zeggen, alleen wijzen naar Wilders wordt driftig goedgekeurd.
    Dit probleem is zo dus niet meer op te lossen. En nee, ik ben geen PVV- aanhanger.
    Dat ik dit laatste vermeld zegt al genoeg.

  11. Jason July 1, 2011 at 6:06 pm #

    Beste Hanna,

    Jij hebt dus overduidelijk niet begrepen wat de inhoud van mijn reactie is en je vergelijking gaat totaal niet op. Integendeel zelfs. Jij hebt het over de Marokkaanse jeugd waar je volgens jou ‘dus niks van mag vinden’ maar dat mag ik blijkbaar volgens jou xc3xb3xc3xb3k niet van een zeer goed georganiseerde, weliswaar criminele, bende. Dat is allebei niet politiek correct. Maar weet je wat Hanna? In beide gevallen heb ik daar heb ik sch**t aan; xc3xadk zeg er wel wat van. We leven in een vrij land, waar iedereen vrij zijn mening mag verkondigen en dat wou ik graag zo houden.

  12. Annet July 1, 2011 at 7:32 pm #

    xe2x80x9cVoordat iedereen nou over mij heenvaltxe2x80xa6xe2x80x9d

    Ja zeg, dan moet je niet van dit soort onzin praten! Wie dat op voorhand zegt weet eigenlijk al dat het niet te rechtvaardigen valt. Het lijkt wel de omgekeerde wereld zo langzamerhand! Alsof we ook maar enige bewondering zouden moeten hebben voor zoxe2x80x99n stel onverlaten, dat alleen maar dood en verderf zaait, laat staan dat we ze prijzenswaardig gaan noemen om hun handel en wandel. Ik vraag me echt af waar je verstand is gebleven.

  13. Zandhapper July 1, 2011 at 10:49 pm #

    Lees ik er overheen of is het toeval dat er wel over moedermelk wordt gekletst maar niet over de roof met MILITAIRE precisie.
    Nogmaals GLADIO is terug en hoe.

    Op een moment dat Wilders gaat roepen dat militairen voortaan weer in uniform moet in het openbaar vervoer en er grote parades moeten komen dat doet me denken aan srael.Want naast het uniform nog een wapen en je kan iedere tasjesdief met een geweer salvo omleggen,dat de kamer roept dat militairen bij dit soort zware delicten moet gaan optreden dan komt misschien ook bij deze journalist de kennis bovendrijven dat de NAGEBOORTE van GLADIO weer is opgestaan.Als je vanaf Amsterdam helemaal inclusief ongeval,overstap naar Eindhoven kan komen en enige tijd geleden juist in de omgekeerde richting.

    Zie de overeenkomsten met de zaak HILLIS.De straat ziet (onzichtbaar) blauw maar weinig tot geen actie.

    Zware wapens en dit soort militaire acties dat doet automatisch denken aan de feiten van De Bende Van Nijvel.Die hebben nu de situatie die zij toen voorstonden namelijk een instabiel land waar je zomaar een brusselse muur door heen kunt trekken in een frans deel en een nederlands deel.

    Wat zijn de overeenkomsten.Het leger zoekt nieuwe taken nu we uit afghanistan vertrekken en we geld van het politie budget over willen hevelen naar defensie door taakwissel.

    Dus even tellen hoelang het nu duurt eer je mijn gedachtengang durft te volgen.Als voorbeeld van DE NIEUWE OVERHEID neem ik de wapenroof van Gilze Rijen.

    Er was geen geld beschikbaar voor een voldoende beveiligde wapenkamer in het nieuwbouwplan voor de basis.Maar als je zorgt voor die acute noodzaak door middel van een wapenroof dan is dat geld binnen.

    Kijk eens naar de daders.Iemand die zo lang meedraait bij defensie weet dat legerwapens niet erg gewild zijn in het milieu vanwege de opsporing door de MIVD EN AIVD.Maar hoeveel wapens waren er nu weg en wat is er teruggevonden.

    Wat waren uiteindelijk de straffen en hoeveel van die tijd hebben ze werkelijk uitgezeten.En hoe is het onderzoek verlopen.Na 1 maand pas de vaste gebruikers van het gebouw ondervragen.Ik moest die dag wacht houden,was regelmatige gebruiker van het gebouw in geheel en regelmatig de wapenkamer ivm zendingen.Na 18,00 uur kon ik zonder enige controle de basis verlaten.

    Maar denk met dit in gedachten ook even aan de inbraak in het dierenpark waarbij de lokale politie meewerkte aan een publiciteitsstunt van het dierenpark.

    Tijd om je visie op de nieuwe ovverheid eens wat te wijzigen.

  14. Jason July 2, 2011 at 2:00 am #

    @ Hanna

    Ik heb nu wat meer tijd om in te gaan op je reactie en zal hem daarom ook alsnog even analyseren zodat je kunt zien waar de nuances (behoren te) liggen.

    – Hallo Jason, jij vind het helemaal geweldig

    Nee Hanna, ik vind alleen de intelligente planning en organisatie te prijzen, nxc3xadet de wreedheid jegens de slachtoffers.

    – jij bedoelt te zeggen dat je die bendeleden vreselijke intelligent vind.

    Klopt, dat wilde ik inderdaad aangeven.

    -Niet dus, het is uitschot waar de maatschappij alleen meer veel hinder en schade van ondervindt.

    Ben ik het niet helemaal mee eens. Zoals ik al zei kan menig (overheids)organisatie nog een puntje zuigen aan de
    strakke p&o. Tot nu toe verloopt hun arbeidsproces een aardig stukkie soepeler dan bij een willekeurige instantie in ons, inderdaad veel te softe, Nederland.

    -Jason, alle bendeleden zullen uiteindelijk worden doodgeschoten door een arrestatieteam of het leger. Het mag eens tijd worden, ook hier in het softe Nederland.

    Kijk Hanna: dat ik respect heb voor de manier waarop zij hun organisatie voeren wil dus niet zeggen dat ik niet vind dat ze gestraft moeten worden. Het wil ook niet zeggen dat ik het wxc3xa9l vind, het zegt allxc3xa9xc3xa9n (!) dat ik vind dat zij hun organisatie goed op orde hebben.

    -Zo, ik vind het onderhand schandelijk om de maatschappij en overheid als zondebok aan te wijzen, Jason

    Nu mag je mij nog even gaan vertellen waar xc3xadk de maatschappij en overheid als zondebok aanwijs Hanna!

    Als ik me niet vergis ben jxc3xadj degene die aan het wijzen is, getuige je vergelijking die kant noch wal raakt, en dat jij het nodig vindt om op te merken dat je gxc3xa9xc3xa9n PVV-aanhanger bent zegt inderdaad al genoeg.
    Dat zegt zoveel als: ik stem maar geen PVV want anders zullen de buren wel denken…
    En ondertussen…
    Doorgaans noemt men dat gewoon ‘hypocriet’.

    Ik heb in mijn eerste reactie twee keer uitdrukkelijk genoemd dat ik de organisatie (!) te prijzen vind, daarentegen absoluut het geweld jegens de slachtoffers afkeur, maar bij sommige mensen komt dat blijkbaar niet aan.
    Nogmaals: de dingen die zij doen zijn niet goed te keuren maar ze doen het op een zeer professionele wijze.

    Voor het gemak zal ik er nog twee vrij simpele voorbeelden aan toevoegen:

    1: In een bejaardentehuis moet met minimale mankracht aan verzorgenden een complete afdeling oudjes gerund worden; aan het eind van de dag hebben alle oudjes hun natje en hun droogje gehad en is iedereen moe maar voldaan weer naar bed gebracht. Ondertussen loopt het personeel te schuieren. Mag niet… Maar iedereen moet toegeven: de organisatie stond als een huis!

    2: zelfde voorbeeld maar tegenovergesteld.
    Drie bejaarden hebben veel te laat ontbijt gehad, anderen zijn te laat naar het toilet gebracht met alle gevolgen vandien, weer anderen hebben hun medicijnen niet of niet op tijd gekregen en zelfs de verpleging wist niet wie er eindverantwoordelijke was…
    Kortom: Eind van de dag hebben alle oudjes het overleefd, heb iedereen z’n centjes nog…goed werk dus… maar de organisatie was Knudde met een Rietje!

    Voordat ik nou ook nog alle sociaalbetrokkenen over me heen krijg: mensen, dit was slechts een voorbeeld. Zo kan je ze ook geven van bijvoorbeeld: de politie, de brandweer, het UWV, de KvK, de Belastingdienst, …kortom van vrijwel xc3¡lle organisaties die wij in Nederland kennen.
    Er zijn, naast de organisaties waar het wxc3xa9l goed gaat, organisaties die maatschappelijk correct werk moeten of willen verrichten maar niet uit de verf komen vanwege een belabberde organisatie.
    Daartegenover staan organisaties die maatschappelijk incorrect werk plegen te verrichten maar dit op sublieme wijze doen.

    Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is maar anders wil ik er best nog wel eens een poging aan wagen om te proberen duidelijk te maken dat bij bepaalde zaken of gebeurtenissen de verschillende aspecten vanuit verschillend perspectief te benaderen zijn.

  15. Maurits de Vries July 2, 2011 at 2:50 am #

    @Jason

    “De werkwijze is geniaal te noemen”.
    Vind je? Al het voorgaande waar ze van verdacht worden ook? En een paar honderd kilometer over de snelweg vluchten vind je ook wel slim? Waardoor je tevens het risico loopt om te crashen. Nou, ik denk nog 1 of 2 van dit soort klussen en ze zitten vast of ze zijn mol. Dit zijn niks meer dan een stelletje kamikaze-criminelen die tot nu toe alleen maar een hoop geluk gehad hebben…

  16. Siem July 2, 2011 at 2:12 pm #

    @Jason 2.00 en andere postings

    Je bewondering is gelegen in de uitvoering van de overval en de intelligentie van de daders.

    Dan ga je een stap verder om je uitspraken te onderbouwen/verantwoorden, quote: Er zijn, naast de organisaties waar het wxc3xa9l goed gaat, organisaties die maatschappelijk correct werk moeten of willen verrichten maar niet uit de verf komen vanwege een belabberde organisatie.

    En, quote: Daartegenover staan organisaties die maatschappelijk incorrect werk plegen te verrichten maar dit op sublieme wijze doen.

    – Zie je het zelf staan? ‘organisaties die maatschappelijk incorrect werk plegen te verrichten’…..

    Wat een gedraaid om je volstrekt incorrecte uitspraken recht te breien. Ook je 2 voorbeelden ter vergelijk (de verzorgingshuizen) raken kant noch wal.

    Ik geef het je te doen, met een pistool op het hoofd gericht zou iedereen harder gaan lopen en/of zien weg te komen van een levensbedreigende situatie. Dat een crimineel daardoor krijgt wat hij wil en (tijdelijk) een vrije doorgang krijgt wegens veiligheidsoverwegingen, heeft niets met intelligentie of een strakke organisatie te maken maar alles met terreuruitoefening.

  17. Jason July 2, 2011 at 2:43 pm #

    @ Maurits de Vries

    Ja, zit op zich ook wel wat in, misschien heb ik iets te snel geconcludeerd maar tot nu toe zie ik meer ‘pluspunten’ in hun acties dan ‘minpunten’.

    @ Annet

    Ik denk dat wij het over sommige dingen nooit eens worden maar geeft niks hoor…ik vind je nog steeds wel lief.

  18. Siem July 2, 2011 at 4:18 pm #

    @Maurits de Vries 2.50

    Hartstikke mee eens. Inmiddels is er meer bekend:

    – Groot deel van de buit in de fik.
    – Gestolen kentekenplaten (juni en plaats bekend) in de vluchtauto.

    Gutgut, wat intelligent toch zo alles bij elkaar genomen.

  19. Ron July 2, 2011 at 9:25 pm #

    @Zandhapper

    Geloof je nou echt dat Gladio hier wat mee te maken heeft? Dat is net zoals Nijvel wel heel erg jaren 80. Gladio was er voor de Rus, die nooit is gekomen. Dit hier was een professionele overval.

    Grenswetenschappen heeft een interssant topic voor je. Zet je alu hoedje maar op, (LOL).

    http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Waarom-zijn-er-zo-veel-complottheorieen/

  20. Jason July 3, 2011 at 6:46 am #

    @ Siem

    Ga jxc3xadj nou over gedraai beginnen?! Dat met een pistool op zijn hoofd iedereen harder loopt mag zo zijn maar dat neemt niet weg dat er sprake kan zijn van een goede organisatie vooraf. Ik vond in eerste instantie dat dat hier het geval was. Later, zoals ik al tegen Maurits de Vries zei, kwam ik er wel iets van terug maar tot nog toe geef ik ze het voordeel van de twijfel. Wat bedoel je eigenlijk met: ‘zie je het zelf staan?’? Natuurlijk zie ik dat. Ik heb het ook weloverwogen geplaatst. Maar wat wou je er mee zeggen? Ik weet wat ik bedoel met ‘maatschappelijk incorrect’ en ‘organisatie’. Kijk bijvoorbeeld naar de ‘Ndrangheta of camurra: ook niet echt maatschappelijk correct. Maar vaak zeer goed georganiseerd. Vaak ook beter dan menig willekeurig andere organisatie. Doen ook zeer foute dingen. Maar binnen een strak gevoerde organisatie waarin iedereen zijn of haar taak kent en zich van zijn plaats in de organisatie bewust is. Zoals ik al zei vond ik dat in eerste instantie ook van deze bende maar er is inderdaad nu meer bekend en ik moet toegeven (deed ik dus al) dat ik er ook een beetje van terugkom. Je hebt het dus over ‘gedraai’ t.a.v. mijn ‘incorrecte uitspraken’ maar ik zit nxc3xa9rgens te draaien. Probeer ook nergens mijn uitspraken ‘goed te praten’. Dat vind ik niet nodig omdat ik ze niet incorrect vind. Ik ben mij er terdege van bewust dat ik dingen zeg die niet ‘politiek correct’ zijn maar dat weerhoudt me er niet van om ze toch te zeggen. Daar hoef ik dus ook niet omheen draaien. De voorbeelden over de verzorgingstehuizen raken wel degelijk zowel kant als wal maar dat moet je wel wxc3xadllen zien natuurlijk. Het zijn echter geheel verzonnen voorbeelden, d.w.z.: ik heb ze ter plekke bedacht om tegengestelde voorbeelden te geven. Ik wil er dus ook niet mee zeggen dat het in de praktijk zo gaat. Misschien dat je er nu, met deze wetenschap, iets anders tegenaan kijkt. Geef me anders even aan waar de fout zit want ik zie hem niet en ik leer graag bij.
    Maar over het geheel genomen kan ik dus concluderen dat je het niet met mij eens bent en dat brengt mij tot de verrassende constatering dat jij het wxc3xa9l met Annet eens bent!
    Dat we dat nog mee mogen maken…
    Of trek ik nu weer te snel conclusies?

  21. Jason July 3, 2011 at 7:09 am #

    @ Zandhapper

    Of het toeval is dat er wel over moedermelk wordt gekletst en niet over de overval? Denk het wel. Ik denk namelijk niet dat Hendrik Jan bang was om over die overval te beginnen want dan had hij dat plaatje uit die krant ook niet afgebeeld op zijn site. Denk ook niet dat hij bang is om toe te geven dat er een link ergens mee zou zijn maar ik denk eerder dat hij die niet ziet omdat die er niet is. Althans niet met GLADIO. Wij zeggen hier trouwens wel eens ‘achterlijke gladiool’ wanneer dat van toepassing is op iemand. Best grappig in deze context.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: